Islam Liberal
Prof. Madya Dr. Mohd Asri Zainul Abidin
RM 6
SINOPSIS
Islam Liberal, satu aliran yang menolak kesepakatan ulama serta menafsirkan al-Quran dan Hadis menurut fahaman akal. Mereka adalah golongan yang begitu ghairah ingin menyebarkan ilmu agama. Namun, apa yang mereka sangkakan betul itu tidak menepati al-Quran dan Sunnah. Tafsiran dan penjelasan mereka penuh dengan kekeliruan serta boleh menggugat aqidah umat Islam.  

Akhirnya, golongan intelek, fanatik, ekstremis dan golongan yang kurang ilmu agama, begitu mudah menerima aliran ini. Apa tidaknya, hanya berhujahkan logik akal semata-mata mereka sudah terpedaya. Antara isu yang diperjuangkan seperti wanita menjadi imam kaum lelaki, persamaan hak lelaki dan wanita, menolak sistem poligami, tudung tidak sesuai di zaman moden dan sebagainya.  

Pernahkah anda terfikir, mungkin segelintir saudara seagama yang anda kenali terjebak dengan fahaman dan aliran yang kian menular ini? Atau mungkinkah anda juga terpengaruh dengan aliran ini?

Menyedari bahayanya aliran ini, buku ini diterbitkan untuk menyedarkan anda agar berpegang teguh pada al-Quran dan Sunnah yang sahih. Buku Islam Liberal ini menjelaskan secara terperinci ciri-ciri aliran ini. Untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut, anda perlu memiliki buku ini sekarang.
FORMAT
Buku
ISBN-13
967-86-0260-1
TARIKH TERBIT
12 Januari 2006
MUKA SURAT
BERAT
200 gram
KOMEN
ANDA MUNGKIN SUKA